Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

Kisah Ira bersalin pada 1 ramadhan.. jadi kene ganti puasa sebulan. .. Adakah berpuasa menjejaskan pengeluaran susu? Jom Baca


Saya blur tak tahu nak update apa malam ni... hmmm... memandangkan ibu menyusu tgh giat ganti puasa or prepare nak puasa.. inilah dia hotstuff.. Best Seller... apa dia? Of Course Energizing Soy Protin-ESP.. Yang mana rasa tak berkaitan tu..bolehla share dgn isteri adik kakak atau sedara2 atau sahabat yg menyusu ya..... taknak la cite panjang.. JOm baca kisah Ira dari Miri,beliau ni lahirkan babynya Syamimi pada 1 Ramadhan....haaa.... berpantang time Ramadhan... time pantang okayla...tapi time nak ganti puasa sebulan tu..perghh... dahla beliau masih menyusukan Syamimi.. jadi adakah berpuasa menjejaskan pengeluaran susu?... Apa perisai beliau?.. Meh baca meh.. sy petik kisah ni dari blog beliau di link ini.
_____________________________
Tahun lepas Syamimi lahir pada 1 Ramadhan. Malam sebelum puasa tu, memang saya dah ada sikit2 contraction. Tapi saya buat bodoh je sebab saya pernah dapat false alarm masa week 24. Masa false alarm tu, siap keluar darah lagi. Siap warded kat Columbia Asia lagi 3 days. Masa tu Allah saja yang tahu. Doa doa doa je keje saya. Sebab saya tak mau bersalin awal. Aiman pon beza 7 bulan je dengan adik dia yang kat dalam perut masa tu. Saya tak ready lagi untuk baby kuar. Masa tu, saya tetapkan jugak lagi consume vitamin Shaklee for preggy mommies termasuk ESP. Memang saya tak tinggal. Dan alhamdulillah everything kembali normal...Memang saya sahur minum 2 sudu ESP dan semua vitamin Shaklee masa tu selain daripada makanan2 lain especially kurma. Alhamdulillah dengan izin Allah ia membantu saya kekal bertenaga. Masa kak hawa datang visit saya lepas bersalin pon..dia cakap saya bertenaga tak macam orang bersalin. Seronok! Dahla dapat baby girl. So anak saya sekarang dah sepasang.:)

Actually saya nak cerita pasal saya menggantikan puasa sebulan tahun ni sebab berpantang bermula 1 Ramadhan tahun lepas. Walau pon saya berpuasa, susu saya tetap maintain. Saya sangatlah suka. Sebab susu saya ni je yang saya bagi kat anak saya Syamimi yang berusia 11 bulan. Tak bagi susu formula lagi. Saya tekad untuk continue bagi susu ibu untuk syamimi sampai 2tahun. Ni dia susu saya untuk satu hari pump kat ofis masa puasa.
Susu ibu untuk anakanda syamimi:)
Saya amalkan Performance drink,ESP dan Shaklee breastfeeding set serta osteomatrixuntuk memastikan saya boleh menggantikan puasa sebaik mungkin tanpa terlalu penat. Performance drink boleh mengurangkan dehydration badan kita sewaktu berpuasa. ESP kekal memberikan tenaga kepada kita sepanjang hari. Osteomatrix adalah kalsium yang boleh memberikan 100% keperluan kalsium yang diperlukan untuk badan kita. Begitu juga dengan vitamin Shaklee set breastfeeding. Ia mengandungi B compleks, Vitamin C, Vitalea dan Alfafa sebagai milk booster. Syamimi minum sikit pon memang dah kenyang sbb saya amik ESP..dalam sehari sekarang ni dia cuma minum 9 oz. Tupon dalam 3-4 kali minum. Yelah kan..syamimi pon dah start makan dah.
_______________________________
Alhamdulillah..saya tumpang gembira membaca kisah Ira.. Alhamdulillah..dgn izinNya jua shaklee membantu dalam usaha meningkatkan pengeluaran susu ibu. Apa2 pun.. Bukan vitamin yang banyakkan susu tetapi USAHA si ibu itu memerah dan menyusukan anak sekerap mungkin. Bukan vitamin yang banyakkan susu tetapi USAHA si ibu itu menjaga pemakanan dan berusaha meningkatkan nutrisi dalam susuibu. Bukan vitamin yang banyakkan susu tetapi USAHA si ibu itu mendekatkan diri kepada Maha Pemberi iaitu Allah..Dan oh ya..ada lagi ..pengambilan vitamin yang konsisten sepanjang penyusuan dapat menjadikan si ibu lebih sihat cergas gembira ceria muda jelita berseri2..
_________________
Bagi yang baru mengenali perkataan ESP....ESP adalah Energizing Soy Protin dan ianya dalam bentuk serbuk. Tawaran menarik bulan ini, pembelian 2 tin ESP mendapat PERCUMA delivery. Boleh email atau sms saya untuk mengetahui harga runtuh sempena Julai :)

0 comments:

Post a Comment