Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

Pesanan untuk anda yang nak pergi bercuti (jauh atau dekat)..sediakan payung sebelum hujan

Kepada anda2 yang berkira2 ingin pergi holiday..tak kisahla..dalam negeri ke..luar negeri ke...... jangan lupa spare sedikit ruang untuk supplemen/vitamin..especially jika anda ada membawa bersama warga emas dan kanak2/bayi
... apa kata mommy icha tentang topik ni..memandangkan beliau baru balik dari melbourne and singapore..
  • testimoni hadha - ringkas aje. seminggu di melbourne dulu, hadha hari2 konsisten makan vitamin dan bawak bekalan vitamin semua termasuk nutriferon, dan extra vit c dan b complex. cuaca kat sana tak tentu walaupun summer tp sgt sejuk. tu yg dok pakai poncho tebal merata tu. 3 lapis jugaklah baju, icha pun berbalut2. dipendekkan cerita, hari terakhir, 4/5 daripada ahli keluarga yg join trip tu demam, batuk2 dan selesema.. KECUALI HADHA, ICHA DAN SUAMI HADHA. icha lah experiment plg menakjubkan utk mereka yg demam sbb dia maintain sihat, garang dan aktif sampailah tiba di malaysia. alhamdulillah.

      • Hadhatina Mkb lupa nk mentioned, sebelum berangkat, hadha dan hubby minum segelas nutriferon :)
        January 12 at 3:58pm ·
      • Azrin Mohd wah..best...
        January 12 at 3:58pm ·
      • Hadhatina Mkb daripada 13 org, cuma 5 orang je survive .. yg dua lg tu pun sempat merasa demam masa kat sana.. syukur sgt2!
        January 12 at 3:59pm ·
      • Jannatul Fadilah pasni satu family amik shaklee :)
        January 12 at 4:00pm ·
Dan dibawah ni kisah detail pengakuan beliau..mari baca...(saya copy cerita beliau disini)
Alhamdulillah. Sudah hampir 9 bulan saya bersama Shaklee. Memang mengagumkan terutama dari aspek kesihatan saya dan Icha.Terkini saya nak share, pengalaman baru balik bercuti di Melbourne. Perubahan cuaca dan suhu yang dialami oleh kami tiga keluarga menyebabkan 9 daripada 13 orang yang join the trip demam-demam, bermula daripada hari terakhir di sana, membawa kepada hampir seminggu di Malaysia (setelah pulang)
Cuba teka siapa yang tak demam?
Saya, hubby, Icha dan ibu saudara hubby.
Rahsianya? Pastilah Shaklee. Sebelum berangkat, saya memastikan kami sekeluarga (saya, hubby dan Icha) telah mendapat perlindungan secukupnya. Segelas Nutriferon dibancuh untuk minuman saya dan hubby. Pillbox Shaklee penuh saya isi dengan B Complex, Vitamin C, Vitalea, Zinc Complex, Alfalfa dan Ostematrix. Saya 'extra'kan B Complex dan Vitamin C sebab kedua-dua vitamin wajib.
Ibu mertua ada bertanya sebab risau pillbox saya kena tahan dengan imigresen, tapi saya buat tak tahu sebab saya tahu vitamin bukan bahan larangan (just kena declare je). Mujurlah, bekalan vitamin saya sangat membantu, malah mak sendiri tumpang makan bekalan vitamin saya sebab dia dah mula demam. Hehe. Nasib baik saya bawak extra, kalau tak mesti tak cukup vitamin-vitamin tu. Setiba di Malaysia, cuma saya, hubby dan Icha aje yang steady. Yang lain semua dah sohseh-sohseh. Itupun hubby dah ada tanda-tanda demam (sebab masa kat Melbourne saya sorang yang konsisten makan vitamin ~ benefits Icha sekaligus!). Balik ke Teluk Intan, mak ada tanya samada kami semua sihat, kata hubby cuma saya dan Icha aje yang masih sihat. Kata emak, mereka semua kurang sihat. Hubby sendiri dah start batuk-batuk.
Yang penting, kena konsisten makan vitamin. Saya sangat bersyukur sebab Icha tak pernah demam teruk-teruk lebih daripada sehari setakat ni. Demam pun tak meragam. Antibodi Icha sekuat lengannya yang berulas-ulas tu. Saya pula terakhir demam masa bulan Ramadhan baru ni sebab main habuk di stor. Lepas tu, saya tak pernah demam.So, jangan ngelat makan vitamin ye kawan-kawan. Bukan saja untuk sihat dan bertenaga, tapi untuk awet muda. Tudung saya mahal-mahal, so vitamin saya pun kenalah mahal-mahal juga kan?
Betul tu..saya tak nafikan..sebab saya time gi umrah haritu pun berbekalkan Nutriferon,Performance Drink dan yang basic.. .Alhamdulillah ..balik 2 minggu dari sana..takde lah selsema atau demam...siap esok tu terus masuk kerja..... Alhamdulillah...berkat usaha saya menjaga kesihatan kurniaan Allah.. memangla sakit,ajal maut ditangan Tuhan..pil2 ni pun bukannya ubat kebal..tapi ini ikhtiar dan usaha saya....mana boleh mengharap sesuatu yang indah tanpa usaha dan doa...betul tak.. Anda bagaimana?

Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakan trial pack Shaklee untuk 30 hari consume dan free delivery. Boleh sms kan kepada saya

0 comments:

Post a Comment