Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

Faiz dan kecantikkan kulitnya..~ ESP dan Vitamin E.. berbaloi baloi


Berikut antara soalan yg sering sy terima...
"....Puan Cery, saya adalah salah seorang pengikut setia informasi berkenaan produk Shaklee di blog puan. Untuk makluman puan saya mengalami masalah kulit muka yang berjerawat dan sensitif, saya juga tidak berapa gemar untuk makan sayur atau buah-buahan dalam kuantiti yang banyak mengikut keperluan yang sepatutnya. Saya berharap puan dapat memberi pandangan dan panduan kepada saya sama ada Set D yang saya pilih itu bersesuaian atau pun tidak...."
_____________________________________________
Bila dpt soalan mcm ni...saya sentiasa memberi cadangan agar anda mengambil sekurang2nya B-Complex, Vitamin-C dan Vitamin-E untuk penjagaan kulit lebih berseri dan menawan dan utk hasil yg lebih baik amat berbaloi melaburkan sedikit wang utk membeli Energizing Soy Protein (ESP). Kenapa?
*"Vitamin E perlu untuk mengekalkan kesihatan dan kekuatan jantung, dinding kapilari yang sihat."Sebagai anti oksida larut lemak, ia menjaga tisu-tisu pelindung berlemak yang mengelilingi organ-organ utama dan mencegah penyakit degeneratif."Ia mengandungi bahan anti penuaan yang membantu merangsang kulit yang lembap dan lembut dengan menguatkan lapisan pelindung kulit.. Pengambilan vitamin C sebagai amalan harian begitu popular untuk kecantikan kerana ia merangsang kesihatan dan kecantikan kulit melalui penghasilan kolagen.Protien sangat penting dalam penghasilan sel baru. Ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat). Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sangat sukar dihilangkan kerana kita tidak mendapat cukup protien yang membantu dalam penghasilan sel baru. Untuk dapatkan kulit yang cantik kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protien yang baik.
__________________________________________________________________

Jom ikuti kisah penjagaan kulit Shaklee yang dikongsikan oleh Genki Momma ttg Ilyana,customernya....
".saya beli set ni atas cadangan kawan. (Suriawati)
selepas setahun (kami berjumpa kembali) baru saya perasan perubahan pd wajah beliau. .jadi saya tak harap perubahan yg besar untuk bulan pertama ni :)..menurut beliau sendiri, perubahan terasa pd wajah lebih flawless hanya selepas setahun mencuba. beliau sendiri pun mengambil 2-3 kali trial set utk permulaan."..Owh ya, merujuk kepada soalan Ilyana di atas, sel kulit memerlukan 21 hari untuk di ganti dengan sel baru. Maka, dalam masa sebulan belum pasti akan nampak perubahan yang ketara. Walaubagaimanapun, tetap akan terdapat perubahan, antara anda sedar atau tidak. Yang pasti, wajah muka akan kelihatan berseri (tidak kusam) apabila anda mula mengambil Shaklee Set D ini.Saya sendiri selepas setahun lebih mengamalkan set ini barulah terdapat perbezaan yang jelas ketara di wajah. "Kulit awak nampak lain, compare dengan masa kita jumpa sebelum nie. Mungkin sebab dulu masih baru lagi makan vitamin. Nie nampak memang lain lah!"Nahh, walaupun sendiri memang rasa kulit muka lebih sihat (dan flawless) berbanding sebelum pengambilan vitamin, namun, apabila dipuji oleh rakan yang jarang bertemu, pastinya ia lebih menyakinkan, bukan? Apatah lagi jika kawan tersebut mempunyai kulitt yang halus mulus bak kulit telur, dan telah mengamalkan vitamin Shaklee lebih 10 tahun!
____________________________

Bagi sesiapa yang ingin mencuba Vitamin semulajadi dari Shaklee untuk penjagaan kulit muka atau yang mempunyai masalah kulit berjerawat, jeragat atau berparut,...Sudah semestinya Set D ni sesuai utk anda...Kecantikan, bukan sahaja di luar, namun dari dalam juga, kan? ;)


Berikut beberapa pilihan yg anda boleh pilih mengikut budget anda. Harga dah termsuk kos delivery dan diskaun 15-20%
(1) Vitamin-C, Vitamin-E & B-Complex (4 bulan): RM246(2) Trial Pack D (30 hari): RM80
(3) Vita C, Vita E, B Complex, ESP ( Full Pack last up to 4 mths) : RM367)
(4) Trial Pack Set D ( 30 days) + ESP : RM211

Pendek kata...bila sebut ttg penjagaan kulit ni.. faiz anak saya boleh jadi model shaklee..hehe.. kulit beliau begitu mulus.. Last mth sewaktu gi branch Shaklee kat empire tu.. Aiza tanya..cantiknya kulit dia ni..ikut siapa ni.. saya jawab.. ni baby shaklee ni...hehe. takde ikut sape2.. sbb kalau ikut saya,kulit sy sensitif dan mudah naik jerawat kalau takdijaga betul.... Sekrang ni Faiz dah umur 5thn... Dari baby ke umur 2thn, saya berikannya susu ibu...dan apa yg sy mkn? pastinya konsisten minum ESP (soy protin) dan vitamin2 Shaklee.... dan bila Faiz dah 2thn...saya bekalkannya Mealshake (protin,multivit, Fiber) dan juga Omega dan vita c chewable... dan skrg ni Faiz dah pandai mintak kapsul vita e..utk disapu ke parut2 kat bdnnya tu.... Org kta.. utk mendapatkan hasil yg terbaik..kita perlu beri yg terbaik... dan kene ingat..hasilnya bukan dalam masa semalaman...ala2 tanam pokok durian..hehehe. Jadi.. jom melabur hari ini ..

0 comments:

Post a Comment