Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

suka guna aircond?tapi risau jika selsema/flu ke anak2?. AIR SOURCE best gadget dlm checklist keperluan keluarga modern masa kini.. its mobile too


Ckp tentang supplemen/milkbooster/vitamin.. sudah pasti supplemen Shaklee trial pack set b glamor di kalangan ibu menyusu... Cakap tentang pam.. pam brand avent,spectra,medela.. apa lagi ek.. (saya pun kurang pasti..sbb saya tak sempat nak survey yang best2... baby kuar awal sangat.. hubby beli pigeon manual yg rm79 tu je.. alhmdulillah berguna gak ke 2thn.. tapi kalau ada rezeki dpt baby lagi.. sy teringin nak beli pam yang best2.. heheh... ) tapi ada satu gadget yang jarang diwar warkan..apa dia? jeng jeng jeng.. Ia adalah . saya salah seorg penggunanya (tapi gadget saya dah musnah..tu nnt sy cite lain..sy nak beli yg baru ni..) .. Jom baca pengalaman ibu addin nasa yang mengunakannya.. seorang suri rumah danjuga ibu menyusu kepada 2 hero...
sebelum tu..sedikit fakta tentang gadget ni
AirSource Mobile™ adalah cara bagi membersihkan persekitaran ruang dalaman kita. Ke mana juga kita pergi, pembersih udara bergerak tanpa turas mampu mengurangkan mikrobial serta bau-bauan dan gas-gas toksik. AirSource Mobile™ boleh melitupi segenap ruang yang anda pergi serta merawat dan menyegarkan udara di ruang sebesar 300 kaki persegi (28 meter persegi).
AirSource Mobile™ menggunakan teknologi berpaten Photohydroionization™ untuk mengurangkan pencemaran udara ruang dalam secara efektif. Satu kombinasi lampu ultraungu (UV) dan mangkin. Trimetalik yang efektif dapat menghasilkan satu proses pengoksidaan lanjutan yang mampu mengurangkan mikrobial serta bau-bauan dan gas-gas.
Jaminan Kami: Alat Mudah, Fungsi Hebat
  • Pembersih udara bergerak berkualiti tinggi yang pertama dengan teknologi Photohydroionization™ yang merawat udara sama ada di kediaman, pejabat, ruang kerja, bilik hotel atau kereta anda dan apa jua ruang sehingga 300 kaki persegi (28 meter persegi). Ini adalah kerana tidak terdapat turas tetapi hanya merawat udara yang melaluinya. Mikrobial dan gas-gas tidak mempunyai tempat untuk bersembunyi.
  • Teknologi tanpa turas menawarkan pendekatan yang bersih, tidak memerangkap dan menyimpan mikrobial yang tidak sihat.
  • Ternyata ianya bebas daripada penyelenggaraan tetapi hanya perlu menukar lampu UV secara tahunan
  • Bersaiz kecil dan ringan untuk pengendalian mudah
  • Sistemnya beroperasi secara senyap
  • Rekabentuk futuristik di mana ia telah direkabentuk oleh jurutera-jurutera yang telah memenangi beberapa anugerah untuk memberi anda satu ciptaan seni yang indah selain daripada sebuah alatan.
AirSource Mobile™ mampu mengurangkan:
  • Bau-bauan binatang peliharaan sehingga 64%
  • Asap tembakau sehingga 33%
  • Kulapok dan bakteria sehingga 70%

_Okey..sekarang baca kisah ibu tadi dan gadget ni.dipetik dari blognya
Sejak mengandungkan abang Addin, ibu hanya bergantung dengan buku untuk masalah kehamilan, penyusuan dan bagaimana menguruskan baby. Ibu tak tahu bagaimana mengurus dan mengendalikan EBM. Beli pam pun pam biasa aje....ditambah ibu surirumah sepenuh masa waktu itu. Tapi hari ini, boleh kata terdapat sebilangan besar ibu yang menyusukan anaknya akan berusaha untuk membeli satu pam yang bagus dan selesa untuk digunapakai.. Namun masa membesarkan abang Addin, ibu spend duit membeli ini......Bahasa mudahnya ialah penapis udara. Bahasa Inggeris dikenali sebagai AIR PURIFIER. Produk Shaklee yang dikenali sebagai AirSource. Harganya hampir setanding dengan harga pam yang mahal pada hari ini namun tak sampai mencecah ribuan ringgit pun.Mengapa ibu spend duit beli ini?
Abang Addin membesar dengan sangat hebat hasil susuibu. Badannya bulat dan bayangkan 5 bulan sahaja dah mencecah 10 kg. Masih ingat lagi ada yang menggelarnya humpty dumpty.....so ibu taknak abang Addin berisiko mengidap Athma memandangkan mamatok ada history itu....dan waktu tu ibu rajin ikut abah travel Miri KL sebab abah ada course....bila stay dalam aircond, memang chest mudah sejuk dan anak mudah diserang selsema dan batuk. So bila gunakan air purifier, aircond tidak menjadi masalah utama pernafasan. Sebab adakala bila stay kat hotel, aircond bangunan dari kawalan utama (guest tak boleh control) menjadi masalah utama. Alhamdulillah dengan adanya air purifier ni tiada masalah lagi..Bila anak demam penggunaan aircond sangat digalakkan supaya panas dari dalam badan akan mengalir keluar. Maka ini tidak menjadi masalah bagi ibu sebab adanya penapis udara ini.
Sangat senang hendak dibawa ke mana-mana. Ianya juga dibekalkan dengan wayar untuk digunapakai di dalam kereta. Bagi mereka yang selalu menghabiskan banyak masa travelling dengan kereta, pasti adakala tidak selesa bila waktu hujan dan aircond menjadi kuat sehingga menjadikan kita sukar bernafas. Maka penapis ini sangat ideal untuk dibawa ke mana-mana.
Paling best, jika rumah terlalu berbau dengan bau masakan yang kuat seperti bau goreng ikan atau ikan masin, hanya pasangkan penapis udara ini, dalam beberapa minit bau masakan kuat tadi akan hilang. Ianya juga boleh dipasangkan dalam rak kasut atau bilik stor untuk seketika demi menghilangkan bau yang kurang menyenangkan.
Sejak zaman Abang Addin baby .. ibu beli dan ianya bertahan sehingga hari ini. Tengok sahaja adaptornya yang berbalut dengan getah.....hahahaha. Sangat bertahan. Walhal kalau nak ganti adaptor boleh jek, baru RM30. InsyaALLAH dalam masa terdekat nak ganti adaptor baru.....
Bagaimana kos pengelenggaraan? Setakat ini, ibu tak gunakan 24 hours kecuali ibu terpaksa memasang aircond rumah 24 hours.So ibu menggantikan filternya setiap 2 atau 3 tahun sekali. Sangat jimatkan?
Comel kan? Ianya sangat ringan dan sangat berbaloi! Sehingga kini ia mampu bertahan. Ibu agak, umurnya adalah dalam 7 tahun hayatnya bersama ibu.
Baru-baru ini juga kami dapatkan lagi sebuah untuk bekalkan abah di offshore memandangkan aircond kat sana pun kuat terutama bilik tidur abah....so abah kata sangat selesa dan dia dapat tidur tanpa masalah pernafasan walaupun mengalami selsema.
Duit kita boleh usaha cari, tapi nilai kesihatan lebih mahal dari segala yang kita ada. Bila anak sakit selsema terutama yang melibatkan berkahak dan susah bernafas, hati kita pun mula gundah, kerja pun hati kita menjadi separuh kenangkan anak2 yang tak sihat. Itulah yang membuatkan ibu sanggup spend duit beli penapis udara ini. Mungkin sesetengah orang memandang ia satu yang remeh tapi harga satu paru-paru sangat lah mahal berbanding apa jua. Ibu cuba sebaik mungkin agar Addin dan Nasa dapat membesar dengan sihat dan bebas dari masalah
_____________________
So amacam?.. best kan... pastikan ianya ada dalam checklist anda keprluan dalm keluarga modern masa kini...
fakta/kebaikan/info tentang Air Source ni.. klik disini
Jika berminat untuk membeli penapis udara ini, boleh email saya di shareeza80@gmail.com atau sms idi 016-3224122.. Satu unit cuma rm760 (after diskaun with free delivery)

0 comments:

Post a Comment