Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

9 sebab penting untuk anda minum air

Daripada apa yang saya baca...disini saya senaraikan 9 sebab utama kita kene minum air...
1. Weight loss < -- jadi siapa2 yang dalam proses berdiet... harus makes sure tak berenggang dgn plainwater..Tahukah anda yang AIR adalah alat terbaik untuk menurunkan berat badan..kenapa..sebab ianya dapat menggantikan minuman yang berkalori tinggi seperti soda dan juice..Dan yang anda perlu tahu yang AIR ni bertindak menekankan selera makan anda...maksud saya mcm ni.. Dikala anda berasa lapar,yang sebenarnya anda hanya haus..so instead of minum air.anda pergi makan...cemanalah nak diet..jadi cukup sekadar minum air okay.Water has no fat, no calories, no carbs, no sugar. Drink plenty to help your weight-loss regimen.
2. Heart healthy <-- Ini lagi satu fakta yang anda perlu tahu untuk minum lots of plain waer...Minum air dalam kadar yang cukup dapat menurunkan risiko serangan penyait jantung....A six-year study published in the May 1, 2002 American Journal of Epidemiology found that those who drink more than 5 glasses of water a day were 41% less likely to die from a heart attack during the study period than those who drank less than two glasses.
3. Energy...Ingat tak entry ni dimana saya share fakta tentang yang mengantuk tu tanda kekurangan air...Hakikatnya ..kekeringan dlm bdn dapat menarik tenaga anda dan membuat anda letih.... If you're thirsty, you're already dehydrated -- and this can lead to fatigue, muscle weakness, dizziness and other symptoms.
4. Headache cure..Lain2 gejala kekurangan air adalah sakit kepala... Ada sebab lain punca2 kita sakit kepala tapi kekeringan/dehydration adalah salah satu punca atau penyebabnya.
5. Healthy skin..Orang kata minum air akan dpt membersihkan kulit dan membuat ianya berseri... Well...semua ni bukan dalam satu malam yer.... tapi cuba dalam seminggu ni consisten minum air..dan lihat kesan ke atas kulit anda...jeng jeng jeng...
6. Digestive problems..Sistem penghadaman kita memerlukan air yang cukup untuk digest the food..Water can help cure stomach acid problems, and water along with fiber can cure constipation
7. Cleansing..Yang ni semua orang tahu lah kan..yang air ni digunakan olehbadan untuk flush out all the toxin sampah sarap dari body kita ni..kan
8. Cancer risk..drinking a healthy amount of water has also been found to reduce the risk of colon cancer by 45%. Drinking lots of water can also reduce the risk of bladder cancer by 50% and potentially reduce the risk of breast cancer.
9. Better exercise..Kalau bdn kita kekurangan air..ia akan melambatkan dan merencatkan aktiviti bersenam kita...semua jadi slow dan susah.Bersenam ni perlukan air tambahan..jadi make sure sebelum dan selepas bersenam tu.minum air yang mencukupi yer..

..nah..sekarang dah tahu kepentingan air.maka kenelah pilih yang terbaik.. apa lagi pilihlaBestWater..memang besttt..

Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakantrial packShaklee untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70~RM100 per set dan free delivery. Boleh isikan borang pesanan di web ini atau sms kan kepada saya

0 comments:

Post a Comment