Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

bangga atau rasa bersalah mengambil supplemen shaklee ketika breastfeding?..Only Mom knows best

Tak perlu rasa bersalah mengambil breastfeeding Shaklee…Kenapa yer saya kata macam ni?...…. First of all..saya nak share disini yang saya dan blog ini menyokong 100% penyusuan susu ibu..I do..I do love breastfeeding…memang benar..bercakap mmg mudah..tapi hanya ibu yang dah melaluinya faham betapa sukar sebenarnye ..sbb tu kita panggil penyusuan ni PERJUANGAN....pengorbanan…. Ala2 berjuang di medan perang……. Yang tak mengalaminya mungkin tak faham…. Berat mata memandang ..berat bahu memikul…….. kenapa ye dipanggil perjuangan…1-sebab cabarannye mmg menduga keimanan…. Mental fizikal…. 2-sebab pahala yang dijanjikan Allah amat besar..….. Hmm..saya bukan nak sentuh pasal pahala dosa ni..:-)...belum taraf ustazah lagi..hehe... saya nak share tentang pengambilan vitamn Shaklee sepanjang breastfeeding…. Sbb saya pun mkn..mcm gak geng2 shaklee yang lain.. ianya bukan drug/milk booster…… Secara jujurnya saya maklumkan: pengambilan vitamin memberi kesan yang positif bagi ibu yang mengandung dan menyusukan anaknya. Antara kesannya-susu berwarna kuning dan pekat,anak minum sedikit dan mudah kenyang, senang nak buat stok susuibu,ibu lebih bertenaga,hubungan suami isteri bertambah intim..bla bla bla bla...Vitamin yang dimaksudkan ialah vitamin asas seperti~multivitamin, b complex, vitamin C, protien @ ESP, kalsium dan alfalfa.... Setiap vitamin ini memberi fungsi yang berlainan namun atas satu tujuan iaitu kesihatan yang menyeluruh....
Jadi sudah semestinya pengambilan Breastfeeding set Shaklee mengkayakan nutrisi susu ibu .....JADI IBU2 diluar sana yang mengambilnya patut berbangga....dan jika ada yang membuat kenyataan tak perlu makan vitamin, memadai makan dengan seimbang, tidur yang cukup dan minum air berkadaran. Tak salah statement ni...memang benar semua ibu tahu rasanya akan konsep demand vs supply dalam menjayakan penyusuan. Semakin kerap anda kosongkan payudara, samaada melalui penyususan terus kepada bayi atau perahan (pumping), semakin banyaklah susu anda....Tapi saya nak anda semua jawab soalan ni
  • anda seorang ibu yang mudah letih?
  • anda adalah seorang ibu seperti saya yang sibuk dengan kerja rumah, opis dan anak-anak?
  • anda tidak mampu menyediakan makanan yang seimbang?
  • anda tidak perolehi masa tidur berkualiti yg cukup?
  • anda mempunyai masalah kedinginan bersama suami?
  • anda mempunyai kulit muka yang kusam dan nampak tua dari umur sebenarnya
  • anda mempnyai masalah berat badan berlebihan/ berkurangan?
Jika yer..Breastfeeding shaklee memang sesuai untuk anda.. dan anda patut berbangga kerana memberi yang terbaik buat diri sendiri dan si kecik permata hati....Hmm..renung renungkan.....
Akhir kata...sekadar berkongsi testimoni ringkas dari customer Norita,..Pn Marlina M Nazman,
Alhamdulillah lepas makan vitamin yang beli kat akak tu saya dah kurang letih dan tak stress sangat. Alhamdulillah air susu pun makin bertambah ( walaupun niat sebenarnya makan vitamin tu untuk tingkat tenaga sebab hari-hari travel umah ke opis jauh. Alor star ke Kangar, memang sangat-sangat penat disamping bf baby lagi memang sangat2 tensen!)….Saya sekarang terpaksa beli freezer sebab stok dah tak muat dah nak letak dalam peti ais..

0 comments:

Post a Comment