Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

"patutke saya stop mkn vitamin yg saya dah beli ni (ada silikagel)"..~~~hmm.bukan hak saya untuk paksa anda pilih2 brand..

Antara soalan yang diajukan ke saya..."Kak,Patutke saya stopkan pengambilan vitamin yang ada pada saya ni..vitamin yang saya beli ni ada mengandungi silika gel dlm botolnya? (obviously ianya bukan jenama Shaklee..Shaklee tiada silika gel ye..hehe)

Jawapan saya?
Sejujurnya saya cuma share apa yang saya makan dan share tentang ilmu2 dan info2 sahih tentang makanan tambahan especially nutrition facts tentang vitamin2 yang anda beli daripada saya kerana saya percaya sebagai pengguna ..anda ada hak untuk mendapatkan maklumat tentang apa yang anda dah beli...maka tugas saya memberi apa yang anda berhak iaitu maklumat......
Dan bagi saya...saya tiada hak untuk kata.."Beli lah barangan brand A..belilah barangan brand B..jangan beli barangan brand C"..itu bukan prinsip saya untuk memaksa2 .i tak suke u...... sebab tu saya share banyak testimoni2 di blog ini..serta fakta2 nutrisi tentang setiap jenis vitamin Shaklee....Setiap dari kita ni ada akal fikiran yang dikurniakan Allah..jadi anda nilaikan sendiri... Saya pasti anda smart enough to choose which one...the choice is in your hands..maka jadila pengguna yang bijak yer...

dan sini ada satu lagi pendedahan tentang kandungan2 vitamin sintetik (bagaimana mengetahui ianya sintetik atau tidak?..lihat dlm botol tu..jika ianya ada silikagel..maka ia menunjukkan yang vitamin itu adalah dari jenis sintetik..mari baca fakta terbaru yang saya temui ni(Thanks to mommylyna)

Synthetic Vitamins Versus Food Grown Vitamins From Dr. Robert J. Thiel, Ph.D., N.M.D., The Truth About Vitamins in Supplements, American Naturopathic Medical Association Monitor, June 2003, vol. 7 No. 2#
VitaminFood Nutrient*‘Natural’ Vitamin Analogue & Some Process Chemicals
Vitamin A/Beta caroteneCarrotsMethanol, benzene, petroleum esters; acetylene; refined oils
Vitamin B-1Nutritional yeast, rice branCoal tar derivatives, hydrochloric acid; acetonitrole with ammonia
Vitamin B-2Nutritional yeast, rice branSynthetically produced with 2N acetic acid
Vitamin B-3Nutritional yeast, rice branCoal tar derivatives, 3-cyanopyridine; ammonia and acid
Vitamin B-5Nutritional yeast, rice branCondensing isobutyraldehyde with formaldehyde
Vitamin B-6Nutritional yeast, rice branPetroleum ester & hydrochloric acid with formaldehyde
Vitamin B-8RicePhytin hydrolyzed with calcium hydroxide and sulfuric acid
Vitamin B-9Broccoli, rice branProcessed with petroleum derivatives and acids; acetylene
Vitamin B-12Nutritional yeastCobalamins reacted with cyanide
Vitamin ‘B-x’PABA Nutritional yeastCoal tar oxidized with nitric acid (from ammonia)
CholineNutritional yeast, rice branEthylene and ammonia with HCL or tartaric acid
Vitamin CAcerola cherries, citrus fruitsHydrogenated sugar processed with acetone
Vitamin DNutritional yeastIrradiated animal fat/cattle brains or solvently extracted
Vitamin ERice, vegetable oilsTrimethylhydroquinone with isophytol; refined oils
Vitamin HNutritional yeast, rice branBiosynthetically produced
Vitamin KCabbageCoal tar derivative; produced with p-allelic-nickel
Most vitamins in supplements are petroleum extracts, coal tar derivatives, and chemically processed sugar (plus sometimes industrially processed fish oils), with other acids and industrial chemicals (such as formaldehyde) used to process them. Synthetic vitamins were originally developed because they cost less. Most synthetic, petroleum-derived, supplements will call their products ‘vegetarian not because they are from plants, but because they are not from animals. Also beware; they will use the words “Food Based” another trick. It means they added a green product to the synthetics such as algae. Sumber: http://www.theherbprof.com/InfoVitaminTruth.htmUrgh… horrible! Tidak hairanlah jika ramai yang pernah mengalami kesan sampingan akibat pengambilan vitamin… vitamin sintetik! Lihat saja sumbernya dalam kolum ketiga. Siap ada formalin lagi (pengawet mayat).
Jadi..jika ada yang bertanya soalan seperti di atas atau membuat statement mcm ni “Alah, sama aje vitamin Shaklee atau yang beli dari mana-mana farmasi/pembekal”...
well..now you know... hakikatnya...Shaklee adalah vitamin natural yang dah wujud lebih 50tahun.....lebih cerita:

Anda bagaimana? Mahu mencuba vitamin Shaklee? Kami menyediakantrial packShaklee untuk 30 hari consume dengan harga serendah RM70~RM100 per set dan free delivery. Boleh isikan borang pesanan di web ini atau sms kan kepada saya

0 comments:

Post a Comment