Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

resipi lazat..shake shake


dah nak raya ni ..semua orang mencari resipi kuih raya kan..
tapi ni saya nak share resipi minumah shake yang lazat berkhasiat..bukan je utk ibu menyusu..tapi sesuai utk semua.....credit to mommy icha



ESP Shake shake

Bahan-bahannya :
 
5 biji buah kurma (saya gunakan kurma berinti kacang badam)
setengah genggam badam (disregard this kalau guna kurma macam saya)
satu tumbler fresh milk (saya suka dutch lady)
sesudu besar energizing soy protein (yakni ESP ye..)
2 sudu besar Meal Shake (boleh abaikan juga kalau takde.. tapi lagi sedap kalau ada)
 
cara-cara menyediakan : 
  1. rendam 5 biji atau lebih buah kurma bersama satu tumbler fresh milk
  2. biar dalam fridge sampai waktu berbuka .. hehehe
  3. nak dekat-dekat berbuka, keluarkan kurma + fresh milk dari fridge
  4. masukkan dalam blender
  5. masukkan ESP dan Meal Shake
  6. masukkan sedikit air (anggaran setengah cawan sebab bancuhan ni pekat)
  7. blend sampai ranum
  8. lepas tu, keluarkan dan masukkan dalam shaker atau tumbler
  9. goncang.. goncang.. goncang..
  10. siap! sila hidangkan..
note :  kalau tak BF tu silalah tambah ais atau blend dengan ais .. sedappppp!!
apa itu ESP?..klik here
apa itu Meal Shake.?..klik here

apa kata chef hadha..tukang cipta resipi ni (hehe) :saya semalam tak makan langsung alfalfa. alhamdulillah.. maybe the mixed of these five ingredients (ESP, Meal Shake, dates, fresh milk, badam) ;  yang kaya dengan protein dan kalsium , sampai sekarang rasa full aje. seronok kan? kira saya skipped makan vitamin harini still ok sebab Meal Shake tolong cover keperluan nutrien saya.resepi ni a bit pekat, rasa macam aiskrim vanilla (sebab ada Meal Shake), boleh kunyah-kunyah coz ada badam , manis sebab kurma,  dan berlemak gitu sebab fresh milk... korang pandai-pandai adjust ikut selera korang k.


hmm..ni yang nak try gak ni..nyum nyum....tambah aiskrim sure lagi sedap kan.....

0 comments:

Post a Comment