Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

pengalaman breastfeeding bersama ESP

saya pernah share yang ESP antara hot selling product ...best best...hanya yang dahpenah rasa ESP,faham akan ape yng saya cuba sampaikan ni..hehe.. jom baca pengalaman ummi ummair minum ESP..


Nak cerita sikitlah pengalaman minum ESP ni.... ESP adalah singkatan kepada 'Energizing Soy Protein' sejenis minuman tambahan diperbuat dari soya yang sangat sedap! (kak cery tolong betulkan klau ada info saya yg salah.. :) First time minum saya dah jatuh cinta dengan rasanya yang lemak berkrim itu. Tapi sekali ingat rasa macam pernah minum je dulu-dulu (zaman anak dara) maklumlah produk Shaklee ni memang tak asing sangat di kalangan ahli keluarga saya.
Apa perkembangan lepas minum ESP ni?? Alhamdulillah..susu saya semakin pekat, semakin bertambah dan yang paling penting hari khamis minggu lepas, walaupun pertama kali mendapat 'bendera merah'..setelah Ummair melangkah ke angka 14 bulan..susu saya tak berkurang sedikit pun! Syukur..syukur..Itu yang saya rasakan kerana Ummair sedikit pun tidak mengamuk atau merengek tak cukup susu. Kenapa saya kata begitu? Sebabnya kebanyakan ibu bercerita, bila 'bendera merah' itu tiba, production susu mesti merudumkan? Masa tu ibu-ibu mesti panik apalagi kalau stok tinggal beberapa botol sahaja.
Alhamdulillah..saya tak perlu menghadapi semua itu. Dengan izin-Nya, berkat saya minum ESP production susu saya still macam biasa. 
Boleh kenyang ke hanya dengan minum air minuman macam ni?? Boleh...saya sendiri telah mengalaminya dan buktinya kalau selalu sekitar jam 3-4 pagi saya akan rasa sangat lapar walaupun malam tu dah makan banyak..tapi sejak minum ESP ni saya dah tak rasa lapar lagi sewaktu bangun untuk menukar lampin anak. Biasanya saya cuma minum air masak yang telah saya sediakan di hujung katil. Maklumlah..menyusu anak ni akan menyebabkan kita sentiasa haus. Itu saya masih amalkan walaupun dah minum ESP. Satu kemestian!...........kalau nak tengok macamana besarnya tin ESP tu tengok kat sini la ye.. Saya sendiri terkejut tengok tinnya yang agak besar tu. Sangka saya biasa-biasa je. Kata suami..ok la tu, padan dengan harga. .......satu tin ESP tu boleh tahan sehingga sebulan setengah. in complete version..read in her blog


asyik lak baca cerita dia ni....well...klik   here for more info ttg ESP

0 comments:

Post a Comment