Produk Shaklee

Produk Shaklee

Friday 8 July 2011

supplemen sesuai utk jemaah umrah /haji


haritu sebelum saya terbang ke arabsaudi.,saya buat persediaan..ni dari segi bekalan vitamin2....so ni antara supplemen yg diadvice oleh kak N..
Antara produk yang ibu sarankan untuk jemaah umrah haji ialah beberapa pemakanan yang utama iaitu:
1. Performance Drink- untuk mencegah masalah pengdehidratan sepanjang berada di sana terutama waktu panas terik. Ianya juga baik demi memastikan jemaah umrah haji ini sentiasa bertenaga sepanjang menunaikan ibadah.
2. B Complex- Ianya bertindak sebagai penjana tenaga (melalui tindakbalas glukos) disamping memberi ketenangan kepada tubuh .Memandangkan ibadah umrah haji ini memerlukan kita banyak berjaga demi menunaikan ibadah dengan lebih sempurna , adakala ia menuntut seseorang itu lebih banyak berjaga dari tidur maka B complex banyak membantu tubuh agar tetap bertenaga walau kita kekurangan waktu tidur yang sepatutnya.
3. Vitamin C- sangat penting untuk imun tubuh kita. Bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.
4. Kalsium @ Ostematrix- Sesungguhnya ibadah umrah dan haji memerlukan kudrat yang banyak maka keperluan kalsium juga tidak boleh dipandang remeh. Ianya sangat penting agar kaki kita tidak mudah merasa kebas atau bahasa lain terasa seperti sesemut atau lebih teruk boleh terjadi ialah kekejangan kaki akibat terlalu lama berdiri atau banyak berjalan.
5. Fiber unflavoured - sangat digalakkan diambil oleh mereka yang mengidap penyakit kencing manis dan darah tinggi. Ianya baik untuk memastikan tubuh kita tidak mengandungi lebihan gula atau kolesterol yang boleh memudaratkan tubuh sepanjang mengerjakan ibadah haji dan umrah. Ianya berfungsi untuk menyerap dan membuang segala lebihan gula dan kolesterol dalam darah.
..
...dan ini pula pengalaman saya:...............terus terang sy ckp..nak mengerjakan umrah/haji ni mmg perlu kekuatan fizikal...malah org travel agent tu pun pesan suh bwk pesan bekalan2 ubat2..sbb dia kata kat sana farmasi tak sama dgn sini dan ubat kat sana mmg  lain skit...dan mak mertua sy pesan suh bwk ubat ..ubat sakit perut,sakit gigi,sakit mata,sakit kepala...segala sakit...ahaks...saya pun menurut perintah..tu pun p last minute gi watson..beli segala2 yg skit2 tu panadol,vicks,olchiit teack aun..bla bla... tapi honestly sy tak pakai pun tu sume..hehehe. dan saya bawak supplemen faveret saya.. PERFORMANCE DRINK & NUTRIFERON.. dan bcomplex,vit C, ostematriz,zinc..sume is dalam 1 trial pek.(bekalan 2 minggu utk myself and my hubby)..sampai2 sana..mmg weather tak sama dgn sini..panasss terikkk...angin mcm wap panas kering...huhu...dan mmg perlu tenaga kekuatan fizikal...nak berjalan dari hotel ke masjid,,mengerjakan umrah...masa tidur kene kurangkan..kene lebih kat masjid... so makanan tambahan mmg perlu...ada gak geng2  yg terus mkn panadol bile sakit kepala.panadol?..oh no...saya takmahu rosakkan badan saya.... mcm saya..pagi dan petang mmg bancuh air zam2 dgn performance drink tu..bestt..jus oren pembekal tenaga..kalo dak mmg exhausted saya..bile minum tu..alhamdulillah...energy level maintain..malam pas magrib pun takla tersengguk2 mengaji...pastu kalao saya  rasa mcm flu or hidung berair tanda2 nak demam... sy telan nutriferon(yg ni bina antibodi), omega zinc vit C...mmgla bukan terus segar..sbb ni bukan panadol..tp 1-2 hari ..alhamdulillah back to normal... kire takdela sy terlantar sakit ke ape ke..Alhamdulillah sangat2...segar untuk 2 minggu..dan balik umrah takde cuti2 rileks lagi..takde sakit2 selsema or demam..esoknye terus masuk keje..siap settlekan biz lagi..rumah lagi....barulah jadi superwoman..ahaks..tp ape2 pun alhamdulillah.....supplemen ni ikhtiar dan cara saya menjaga kesihatan kurniaan Ilahi..jadi sape2 ade yg nak pergi haji /umrah or ade ahli keluarga or kwn2 yg nak ke sana...sediakan bekalan vitamin yg sesuai..bole beli trial pek utk suplemen haji dan umrah..saya akan buat custom made dan advice mana yg patut ..do emel me at mailto:shareeza80@gmail.com....jangan  bergantung pada panadol or ubat2 segera..sayangilah badan anda..hehe.

0 comments:

Post a Comment